27. mai 2015

Kunstneren Kith Mjøen

Så lenge mennesket glemmer langsommere enn det lærer, gjør det fremskritt. 
Det slutter med å gjøre fremskritt og beveger seg baklengs 
så snart det glemmer raskere og mer enn det kan lære.


























KITH MJØEN er en multikunstner som jobber med flere to-dimensjonale medier; vev, maleri og tegning. Bildene handler om noe langsomt, å tre ut fra livet og titler som oppfordrer, eller roper etter, å ta en pause med en bok og en kopp, nærme seg langsomt, finne noe inne i seg (en indre lotus), kunsten å vente, stillhetens revolusjon eller om den blå morgningen; tiden på døgnet mange nettopp finner roen og stillheten.
Teksten er lånt fra biografien hennes her

Jeg elsker å lete opp kunst, og denne gangen ønsket jeg å dele denne herlige kunstneren. Jeg skulle veldig gjerne hatt noen av bildene hennes hjemme hos meg. Er det noen som har en romslig leilighet med god veggplass til meg? ;)

Alle bildene er lånt av Fineart og deles med tillatelse. Ønsker du å se flere av bildene hennes finner du de her


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...