26. juni 2013

Deilige hyttedager

Vi skal more oss til den lyse morgen; for på sankthansnatten går ingen til sengs.
Henrik Ibsen
  
Bak en sliten hvitmalt dør med blondegardiner..
 
.. bys det på nostalgisk, god hyttestemning.
 
Der sjarmøren min sto for matfiks..
 
..både på kjøkkenet, - og på sengen til meg.
 
Jeg lå noen timer i sengen og nøt stillheten med en god bok. Huldra ligger ofte til lading, og her var det godt å være.
 
Klargjøring til Sankthansaften, med frukt i både glass og kopp.
 
Flere herlige firbente var med på feiringen. Se så skjønn en ung amerikansk bulldogfrøken, og voksen dreverdame.
 
Vakker solnedgang.
 
Da sjarmøren, den firbente og jeg ble invitert med på hyttetur av faren til sjarmøren, takket vi med glede ja. Det er ikke stillest her vi bor, så et par rolige netter uten byliv eller byggestøy var balsam for sjelen. Liv var det likevel om man ønsket, for hyttene var fulle, og det ble fellesgrill med karaoke begge kveldene. For andre gang i mitt liv tok jeg mikrofonen fatt, og bega meg ut på Lisa Ekdal sin lune sang Benen i kors.  Man synger med det nebbet man har, og skjelven i stemmen kom jeg da i mål. Tror faktisk de fleste i selskapet tok en sang (eller femten), og det var lun og god stemning med høye klappsalver og lattertoner.
 
Tusen takk til for en herlig helg på Tjøme! Gleder meg til å vende nesen tilbake dit :)

2 kommentarer:

Yulia sa...

Fantastiske bilde!!!
Ønsker deg god sommer!!!
Klem fra Fredrikstad.
Yulia

Mor Inger`s hus sa...

Det her såg da skikkelig koselig ut.
Gjør seg med litt stillhet av og til.

For meg er det omvendt - jeg har stillheten hele tida, og må fra tid til annen kjenne bylivet.

:) Inger

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...